You are currently viewing بیانیه دیوان کیفری بین‌المللى در خصوص اقدامات اخیر اعلام شده از سوی ایالات متحده آمریکا

دیوان کیفری بین‌المللى مراتب تاسف عمیق خود را نسبت به تهدیدهای بیشتر و اقدامات قهرآمیز دولت ایالات متحده آمریکا علیه دیوان و کارمندان رسمی آن، که از جمله شامل ایجاد محدودیتهای مالی بر آنان میشود، ابراز می‌دارد.
دیوان کیفری بین‌المللى قاطعانه در کنار کارمندان و نیروهای خود خواهد ایستاد و نسبت به انجام مستقل و بیطرفانه تعهداتی که به موجب اساسنامه رم و توسط کشورهای عضو بر عهده آن گذاشته شده، ثابت‌قدم خواهد بود.
این حملات اخیر و بی‌سابقه علیه دیوان کیفری بین‌المللى، که نهاد قضایی بین‌المللى و مستقلی است، و همچنین نظام عدالت کیفری بین‌المللى برآمده از اساسنامه رم، صورت گرفته است. این نظام قضایی بیانگر تعهد و همکاری 123 کشور عضو دیوان است، که نمایندگانی از تمامی مناطق جهان را در بر می‌گیرد.
این حملات نشانگر افزون شدن تلاش‌های غیر قابل پذیرش برای دخالت در حاکمیت قانون و روند قضایی دیوان است. هدف از این اقدامات اثر گذاشتن بر تصمیمات قضات دیوان در جریان تحقیقات و روند قضایی مستقل و بیطرفانه عنوان شده است.
حمله به دیوان همچنین بیانگر حمله به منافع قربانیان جرایم خشن است که دیوان خود آخرین امید آنها برای دستیابی به عدالت محسوب می‌شود.
دیوان کیفری بین‌المللى ، که ماموریت خود را مطابق با وظایفی که بر عهده دارد دنبال خواهد کرد، بر حمایت و همکاری بی‌شائبه دولت‌های عضو خود تکیه خواهد کرد. در اینجا دیوان علاقه‌مند است از بیانیه مشترک ده کشور عضو دیوان و همزمان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، که بر حمایت بی‌شائبه خود از دیوان به عنوان یک نهاد قضایی مستقل و بی‌طرف تاکید کردند، و همچنین بیانیه ریاست مجمع دولت‌های عضو، یاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید