دبیرخانه انجمن بسیار خرسند است که به اطلاع اعضای گرامی و سایر علاقمندان به حوزه حقوق کیفری بین المللی برساند، انتشارات دانشگاهی تورکل اوپسال، 16 اردیبهشت 1402 مصادف با 5 می 2023، اقدام به انتشار ترجمه آقای دکتر فریدون جعفری، عضو موسس و هیات مدیره انجمن، از تک نگاره آقای ترج اینارسن ( استاد دانشگاه برگن، قاضی پیشین دادگاه استیناف برگن) با عنوان «مفهوم جرایم جهانی در حقوق بین الملل» کرده است.مطلب قابل توجه آنکه، نسخه الکترونیکی این ترجمه به صورت کاملا رایگان در اینجا قابل دسترس است. (برای دسترسی به متن اصلی انگلیسی کتاب به اینجا مراجعه کنید.)ناشر، این ترجمه را در راستای توسعه و ترویج دانش حقوق کیفری بین المللی در میان پژوهشگران و دانشجویان فارسی زبانِ ایران، افغانستان و تاجیکستان و سایر اکناف جهان، به رشته تحریر درآورده است.

 کتاب در صدد تبیین مفهوم جرایم جهانی در حقوق بین الملل است. در این کتاب چارچوب نوینی برای ادراک خصایص اساسی حقوقی جرایم ذاتی بین المللی ارائه شده است. سوالات متعددی از جمله موارد ذیل در این اثر مورد تحلیل و پژوهش واقع شده اند: چه جرایمی در حقوق بین الملل می توانند مسئولیت کیفری مستقیم را در بر داشته باشند؟ آیا این جرایم منحصر در جرایم ذاتی بین المللی خاص فعلی هستند؟ معیار پذیرش برخی از جرایم در زمره جرایم جهانی در میان.خیل بی شمار جرایم شدید بین المللی چیست؟ آیا در گزینش این جرایم، مبانی حقوقی مشخصی باید مطمح نظر باشد.   

 
تورکل اوپسال انتشارات مستقل تحت مالکیت مرکز تحقیقات و سیاست گذاری حقوق بین الملل مستقر در بروکسل تحت مدیریت پروفسور مورتن برگسمو است. مرکز در شهر فلورانس ایتالیا نیز دفتر کار دارد. تورکل اوپسال (و همه آثار منتشره آن با بیش از 740 نویسنده) اولین ناشری است که در جهان آثار منتشره الکترونیکی آن به عنوان کالای عمومی دیجیتال به تایید اتحادیه کالاهای عمومی دیجیتال رسیده است. مرکز اخیرا برای گسترش دانش حقوق کیفری بین المللی در کشورهای فارسی زبان نسخه فارسی لکسیتوس را نیز راه اندازی کرده است. در این نسخه می توانید به اطلاعات جامعی از دیوان کیفری بین المللی و اسناد و سوابق و نظریه های تفسیری آن دسترسی داشته باشید.

لطفا برای هرچه بیشتر دیده شدن کتاب در ایران و افغانستان و تاجیکستان و سایر فارسی زیانان خبر حاضر را بازنشر فرمایید.

دبیرخانه انجمن

دیدگاهتان را بنویسید