You are currently viewing شعبه پیش دادرسی دیوان کیفری بین‌المللی از فلسطین، اسرائیل، کشورهای ذینفع و دیگران دعوت می‌کند تا نظرات خود را ارائه دهند

امروز، 28 ژانویه 2020، شعبه پیش دادرسی (“ICC” یا “دادگاه”) دستورالعملی را برای تعیین روال و برنامه ارائه نظرات نسبت به درخواست دادستان صادر کرد، این درخواست که مرتبط با ماده 19 (3) اساسنامه رم و در خصوص صلاحیت سرزمینی دیوان نسبت به وضعیت کشور فلسطین است در تاریخ 22 ژانویه 2020 باز ارسال شد.
[ماده 19(3) اساسنامه: دادستان می‌تواند رای دیوان را درباره مساله صلاحیت یا قابل پذیرش بودن موضوعی را بخواهد. در جریان بررسی مساله صلاحیت یا قابلیت پذیرش، کسانی که به موجب ماده 13 موضوع را به دیوان ارجاع کرده اند همچنین قربانیان نیز میتوانند نظرات خود را به دیوان تسلیم نمایند]
این شعبه که متشکل از قاضیِ ارشد، پیتر کوواکس، قاضی مارک پرین دو بریکامبو و قاضی رین آلاپینی گانسو هست، از فلسطین، اسرائیل و قربانیان مرتبط با شرایط کشور فلسطین دعوت می‌کند که حداکثر تا 16 مارس 2020 نظرات کتبی خود را درباره درخواست دادستان ارائه دهند. علاوه بر این، سایر کشورها، سازمانها و / یا اشخاص می توانند تا نظرات کتبی خود را حداکثر تا 14 فوریه 2020 ارائه دهند و در صورت اجازه، نظرات خود را حداکثر تا 16 مارس 2020 ارائه دهند. هرگونه نظر محدود به مسئله صلاحیت مندرج در درخواست دادستان خواهد بود. به دادستان دیوان دستور داده می‌شود که پاسخ خود را به نظراتی که حداکثر تا 30 مارس 2020 ارسال شده در پرونده درج کند.
شعبه همچنین انتصاب مشاور از دفتر مشاوره عمومی برای قربانیان را به عنوان نماینده قربانیان در وضعیت کشور فلسطین که نماینده قانونی ندارند مناسب می‌داند. این نمایندگان صرفا به منظور ارائه نظرات در چارچوب دستور کار امروز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید