You are currently viewing انجمن ایرانی حقوق بین‌الملل کیفری دور ملی مسابقات دیوان کیفری بین‌المللی را برگزار خواهد کرد

انجمن ایرانی حقوق بین‌الملل کیفری در راستای اهدافی که به موجب اساسنامه خود دنبال می‌کند و در نتیجه مذاکرات صورت گرفته با برگزار کننده مسابقات دیوان کیفری بین‌المللی (ICCMCC) به عنوان برگزار کننده دور ملی این مسابقات معرفی شده است. در همین راستا چنین مقرر گشته است که در صورت شرکت بیش از 2 تیم از ایران در مسابقات سال 2021، دور ملی این مسابقات توسط انجمن ایرانی حقوق بین‌الملل کیفری و با همکاری کمیته ملی حقوق بشردوستانه برگزار شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات باید ثبت‌نام خود را از طریق وبسایت ICCMCC انجام دهند. برای ارتباط با برگزار کننده دور ملی مسابقات می‌توانید از طریق ایمیل [email protected] با تماس بگیرید. همچنین می‌توانید قواعد مسابقات را ذیلا دانلود نمایید.

اطلاعات مربوط به دور ملی مسابقات در وبسایت ICCMCC:

معرفی مسابقات موت کورت دیوان کیفری بین‌المللی

رقابت موت کورت دیوان کیفری بین‌المللی (ICCMCC)، مسابقات شبیه­‌سازی دیوان کیفری بین‌­المللی است که به همت مرکز مطالعات حقوق بین­‌الملل گرسیوس و با همکاری کانون وکلای بین­­­‌المللی، بهار هر سال در هلند برگزار می‌­شود.  این رقابت ها به نحوی طراحی شده است که تجربه‌­ای بسیار نزدیک به واقعیت از دیوان کیفری بین­‌المللی برای شرکت‌کنندگان رقم زند. پرونده­ی رقابت عمومآ به مسائل و چالش­‌های روز در حوزه­‌ی حقوق بین­‌الملل کیفری می‌­پردازد.

مطابق قواعد مسابقه در صورتی که 24 تیم و یا بیشتر از یک کشور در مسابقات شرکت کنند، حداکثر چهار تیم مجوز شرکت در دور بین‌­المللی رقابت ها را خواهند داشت. در صورتی که بین 12 تا 24 تیم از یک کشور در مسابقات شرکت کنند، سه تیم اجازه شرکت در دور بین­‌المللی را خواهد داشت و هرگاه تعداد تیم­‌های شرکت­کننده کمتر از 12 تیم باشد، حداکثر دو تیم اجازه شرکت در دور بین­­‌المللی مسابقات را خواهد داشت.

این رقابت ها از سال 2017 مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است و تیم­‌هایی از ایران برای ورود به دور بین­‌المللی رقابت ها تلاش کرده‌­اند. سال گذشته سه تیم برای شرکت در این رقابت ها ثبت­‌نام کردند و با توجه به عدم برگزاری دور ملی مسابقات در ایران، دو تیم نماینده ایران برای شرکت در دور بین­‌المللی مسابقات از طریق پاسخ به سوالاتی که توسط برگزار­کننده­‌ی مسابقه ارسال شد، انتخاب شدند. امید است که از سال آینده با برگزاری دور ملی مسابقات نمایندگان شایسته از کشورمان در مسابقات حضور یابند.

این پست دارای ۲ نظر است

  1. سارا

    سلام و وقت بخیر. میشه لطفاً کتب مرجع برای شروع مطالعه در زمینه موت کورت رو بفرمایید؟ بینهایت سپاسگزارم

    1. anjoman

      در سایت درج شده است

دیدگاهتان را بنویسید